{{curreentCase.CaseSelected.Header}}

Świetliki modułowe zapewniają zrównoważony charakter projektu

Niemal 100-letnia szkoła Grøndalsvængets w Kopenhadze została poddana renowacji i rozbudowie, by stworzyć nowe przestrzenie dla sportu, muzyki i nauki. Oparty na założeniach zrównoważonego rozwoju projekt obejmował modernizację istniejącego budynku głównego oraz budowę dwóch nowych obiektów. Zostały one zaprojektowane dla obiektów oświatowych z wykorzystaniem specjalnych świetlików modułowych, które zapewniają optymalny dostęp do światła dziennego i świeżego powietrza oraz rozbudzają uczniów.

Nowe budynki dopasowane do estetyki okolicy realizują cele zrównoważonego rozwoju

Architekci z JJW Arkitekter opracowali zrównoważony projekt pasujący do historycznego charakteru okolicy dzięki ponownemu wykorzystaniu 250 000 lokalnych cegieł i zaprawy w systemie C2C (cradle-to-cradle). Cegły pozyskane z pobliskiego szpitala pozwoliły utrzymać charakter nowych budynków w zabytkowej estetyce otoczenia.

Na skośnych dachach zainstalowano 77 modułów Northlight w konfiguracjach pojedynczych i wielorzędowych, by w nowych obiektach oświatowych zapewnić odpowiedni dostęp światła dziennego. Naturalne doświetlenie przez dach i elewację ogranicza zależność od sztucznego oświetlenia i wentylacji mechanicznej w cieplejszych miesiącach, co przekłada się na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla.

Zapewnienie dopływu światła dziennego i świeżego powietrza pozwoliło obniżyć zużycie energii zgodnie z celami zrównoważonego rozwoju i innowacyjnym podejściem szkoły do nauki. Ponad 300 uczniów i 25 pracowników może dziś korzystać z dwóch nowoczesnych budynków szkolnych.

Nowe oblicze aktywnych przestrzeni dzięki światłu dziennemu

Dopływ światła dziennego i świeżego powietrza zapewnił poczucie przestrzeni i harmonii w nowych budynkach szkolnych. Skierowane ku północy świetliki modułowe pozwoliły wypełnić pomieszczenia lekcyjne naturalnym światłem bez nadmiernego nasłonecznienia. To pozwala zapewnić wyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu podczas uprawiania sportów, takich jak gimnastyka czy siatkówka.

Przed rozbudową uczniowie skarżyli się na kłopoty z koncentracją. Zbyt duże nasłonecznienie sal lekcyjnych w określonych porach dnia utrudniało korzystanie z tablic cyfrowych. W cieplejszych miesiącach również sale za bardzo się nagrzewały, co podnosiło koszty energetyczne z powodu braku naturalnej wentylacji w głównym budynku szkoły. Z tego powodu w dwóch nowych zdecydowano się na zainstalowanie systemu pasm świetlnych szedowych Northlight.

Przeszklenia płaskiego dachu z żaluzjami dodatkowo pomagają utrzymać odpowiedni klimat w pomieszczeniach. Wpuszczenie światła dziennego i świeżego powietrza przez dach pozytywnie wpływa na samopoczucie uczniów i nauczycieli, którzy rzadziej skarżą się na zmęczenie i bóle głowy oraz mogą utrzymać koncentrację przez dłuższy czas.

Opis


{{property.PropertyName}}

{{pValue.PropertyValue}}

Rysunki architektoniczne

Produkty wykorzystane w projekcie

5 x pasmo świetlne szedowe

Pasmo świetlne szedowe 25–90°

Seria świetlików do dachów spadzistych, jednospadowych lub szedowych.

Ilustracja pasmo świetlne szedowe Przeczytaj więcej
4 x kopuły akrylowe

Kopułowe świetliki dachowe

Prefabrykowane, produkty, lekkie i gotowe do montażu

Kopułowe świetliki dachowe Przeczytaj więcej

Liczba modułów:
77 modułów pasm świetlnych szedowyh
4 kopuły akrylowe

Wielkość projektu:
Nowy budynek szkoły: 2754 m²; nowy obiekt sportowo-muzyczny building: 1629 m²; renowacja 5100 m², krajobraz 10 000 m².

Pasmo świetlne szedowe 25–90°

Seria świetlików do dachów spadzistych, jednospadowych lub szedowych.

Ilustracja pasmo świetlne szedowe Przeczytaj więcej

Kopułowe świetliki dachowe

Prefabrykowane, produkty, lekkie i gotowe do montażu

Kopułowe świetliki dachowe Przeczytaj więcej

Kristoffer Gregersen

Dyr. szkoły Grøndalsvængets

Światło dzienne i świeże powietrze w nowym budynku sportowo-muzycznym tworzą przyjazną atmosferę. Jako zespół pragniemy zapewnić najlepsze warunki do nauki zwłaszcza najmłodszym niwelując rozmowy o problemach takich jak zaduch w klasach. W pokoju nauczycielskim nikt już nie mówi o braku światła czy świeżego powietrza.

Kristoffer Gregersen

Dyr. szkoły Grøndalsvængets

Kiedy uczniowie i nauczyciele są szczęśliwy, to szczęśliwy jest także dyrektor szkoły. Chcemy zapewnić jak najlepsze warunki do nauki, więc chodząc po szkole i widząc zadowolone twarze czuje radość. Światło dzienne i świeże powietrze pozwala wszystkim uczyć się i pracować na miarę ich możliwości.

Ikona wyceny

Uzyskaj wycenę

Poproś o wycenę świetlika.

Uzyskaj wycenę
Wsparcie projektu świetlików modułowych — ikona

Jesteśmy tutaj, aby Ci pomóc

Nasi specjaliści od świetlików przeprowadzą Cię przez cały proces — od projektu po montaż.

Uzyskaj wsparcie projektowe

Inne studia przypadków