Szkoła Ryparken Lille Skole, Dania.
Możliwe jest zaprojektowanie świetlików modułowych VELUX z maksymalnie 50% modułami wentylacyjnymi, a wszystkie moduły po zamknięciu wyglądają identycznie, więc nie wpływa to negatywnie na wizualny aspekt projektu.
Co więcej, wentylowane moduły można ustawić tak, aby działały automatycznie. Te automatyczne, wentylowane moduły są szczególnie przydatne w szkole takiej jak Ryparken Lille Skole, gdzie zajęcia i przerwy odbywają się w stałych odstępach czasu. Oznacza to, że można ustawić godziny wentylacji, w których wentylowane moduły współpracują z czujnikami CO₂, automatycznie otwierając się podczas przerw, jeśli potrzebne jest świeże powietrze.
Automatyczne moduły wentylowane zapewniają również zdrowszy klimat w pomieszczeniach, tzn. mniejszą ilość CO₂ i cząstek w powietrzu oraz lepsze naturalne chłodzenie w cieplejszych miesiącach letnich.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyniku. Szkoła stała się znacznie lepszym miejscem pracy, w których panuje lepsze środowiska dla wszystkich” – mówi Mette Lisbjerg Jensen, dyrektor szkoły Ryparken Lille Skole.
Niska jakość powietrza w pomieszczeniach wpływa na wyniki dzieci w wieku szkolnym
Badania wykazały, że niska jakość powietrza w pomieszczeniach obniża wyniki w nauce dzieci, natomiast dobra jakość powietrza poprawia wydajność w sali lekcyjnej.
„Nasza wspaniała szkoła potrzebowała kochającej ręki, nie tylko po to, by zapewnić długowieczność samego budynku, ale także po to, by była przyjemnym miejscem zarówno dla dzieci, jak i pracowników”. - Mette Lisbjerg Jensen, dyrektor szkoły;